Pogácsa késsel-villával

Sok, számomra fura dologra csodálkoztam rá első alkalommal, mikor Franciaországban éltem.

Persze rám is néztek ferde szemmel a franciák étkezés kapcsán.

Az előző blogomban már említettem találkozásomat az osztrigával.

Ezen kívül ettem még kint mindenféle tengeri kagylót, csigát, rákot, amiket igencsak megkedveltem.

150487333_1329580544087097_531386060419220159_n.jpg

Ha jött az apály, már fogtuk is a kis hálóinkat, vödreinket, és vadásztunk a tengeri herkentyűkre.

150129426_751586058807523_7613910548513015456_n.jpg

Az Ile Madame-on gyűjtöttük a vacsorára valót.

bulots-bigorneaux-778x778.jpg

Bigorneau csiga

Nem messze innen van a Fort Boyard, egy erődítmény a tengerben, ahol egy izgalmas szabadulós játékot forgatnak. Egyébként régebben a magyar tévében is leadtak ebből pár adást.

fort_boyard.jpg

 

Visszatérve a gasztronómiára, elég jót derültem akkor, mikor az általam elkészített pogácsát késsel villával és salátával ették házigazdáim :)

 A franciák reggelije általában kávé. Néha croissant, pain au chocolat (isteni csokis süti) vagy  lekváros kenyér.

A legjobb reggel piacon venni, frissen, langyosan :)

pain_au_chocolat.jpeg

Én teás vagyok, és amikor először kértem hozzá citromlét, háromszor kérdeztek rá, hogy biztos vagyok-e ebben.

Ezek után már semmit nem szóltak, mikor reggelire a baguette-et sajttal merészeltem enni (csak a szemöldöküket vonogatták :)

Bezzeg ők karácsonykor a szent Jakab kagylókat élve dobták a serpenyőbe, miközben azok hangtalanul sírtak.

A sajtot az étkezések végén elég gyorsan megszerettem, a joghurtokkal, gyümölcsökkel egyetemben.

A franciák nálunk sokkal több joghurtot fogyasztanak, sokszor natúr joghurtba lekvárt keverve, ami igazán finom, a lányaim is bizonyíthatják.

 A piacon ismertem meg egyébként  a lapos arab kenyeret, ami szintén egyik kedvencemmé vált.

i137900-pain-turc.jpeg

 Később, mikor Avignonba jártam egyetemre, minden hétvégén piacra jártam, és kóstoltam az ezerféle olivabogyót, provanszi fűszerekkel, citromfűvel, fekete, barna, zöld színben, kicsit, nagyot, közepeset...

olives.jpg

 

A francia ízeket a mai napig emlegetem, néha felidézem kis konyhámban is, és mindenkit arra biztatok, kóstoljon bele a francia konyha ízeibe, érdemes.